כאשר רוכשים כיסויים לבריכה ביתית – עושים זאת משתי סיבות עיקריות:

* הגנה על הבריכה מאבק גשמים בחורף.
* הגנה מפני נפילות כשאין נראות טובה.
לכן, מומלץ מאד לבחור בכיסוי חזק, עמיד, יציב וכזה שעמד במבחני מכון התקנים כמובן. את כיסויי הבריכה מאפיינות שתי משפחות עיקריות: כיסויים נשלפים וכיסויים ניידים. נביט בכל אחת מהן ברזולוציות גדולות ונסיק לגבי טיבן.
כיסויי תריס לבריכהכיסוי בהתאמה אישית לבריכה

 

כיסויים נשלפים

 

כיסויים המחוברים פיזית לקצה הבריכה ומוצבים בתוך מגרעת. ניתן לשלוף אותם החוצה בתחילת החורף ובכך לסגור את הבריכה. ניתן, בדומה לארון – להסתמך על פלטה אחת גדולה או על שתי פלטות הנפתחות אחת לקראת השנייה ונסגרות האחת נגד הכיוון של השנייה. בולט במיוחד הוא מכסה מדקים: מכסה עץ המותאם לבריכות פיברגלס על פי הדקים שיש לכם בחצר.

 

כיסויים ניידים

 

כיסויי פלא העשויים מבד ועדיין מספקים את כל התנאים לעמידות, כולל דריכה מלאה על הכיסוי כשהוא מתוח. הכיסויים הללו ברובם מוצאים הרמטית מן הבריכה ומתקפלים. כאשר מעוניינים להשתמש בהם, פשוט מציבים אותם על הבריכה ונוצרים עם כלונסאות. יתרון הכיסוי הנייד הוא שהוא אינו דורש אקסטרה התקנה, רק את רכישת אביזר הבטיחות עצמו, בעוד שמכסה דקים ידרוש חציבה מתחת לבריכה והטמעה, תהליך ארוך ויקר, אבל יש לו גם יתרונות מרחיקי לכת – כמו למשל היותו קשיח והיותו חלק מהנוף העיצובי באותה חצר (שכן בחצר משיש מראש לא היה מוצב מכסה דקים).

 

 

כיצד, אם כן, מומלץ לרכוש כיסויים לבריכה?

 

לאלו מכם המעוניינים לרכוש כיסויים לשליפה מהירה, ללא עבודת התקנה מסיבית מדי חורף מומלץ לרכוש כיסויים נשלפים. יחד עם זאת, אם צריך תיקון לכיסוי הנייד ניתן לסור עמו בעצמכם לקבלת התיקון, אבל אם מדובר על תקלה שנעשתה בכיסוי נייד, הבאתו למעבדת תיקונים לאחר ניתוקו מהבריכה וגלגולו ייחשבו משימות קלות מהרגיל.

 

מי אחראי להנגשת כיסויים לבריכה?

 

מתקינים מטעם חנות בריכות השחייה. בשני המקרים, גם כאשר מדובר בכיסוי נייד וגם כאשר זהו כיסוי נשלף – יילמד על ידי החנות אופן השימוש בו. מומלץ שהלקוח יבדוק את עצמו בסיום ההתקנה ויוודא שהכיסוי עובד כמובטח. פגם בכיסוי יצריך תיקון או החלפה על ידי חנות בריכות השחייה.